dinsdag 21 juni 2016

Dag 16 verder over de Fv 17 naar Mosjoen


Gisteren avond rond half 12 heb ik deze foto nog getrokken.


En dan ga je goed gezind slapen, want dat ziet er goed uit ;-)
En dan s'morgens om 6hr sta je op om achter de hut een boompje water te geven en dan is het bewolkt en droog. Terug nog even m'n bed in en om 7hr loopt de wekker af en hoor je dat er regen op je dak valt.
Minder goed gezind, m'n ontbijt naar binnen gespeeld, ingepakt en op weg.

Gisteren ook nog 2 fritsen op de camping aangekomen met een Tentje, ik vraag me dan altijd af hoe dat zij zich moeten voelen als je daar staat met je tent en het regent????
Geef mij dan maar een Hytter.

Ik zou die 2 nog een paar keer tegenkomen, alsook die Duitser van gisteren.

Om 9hr was ik klaar en onderweg. Jammer van de regen maar de FV 17 is dik in orde.
Helaas niet teveel foto's want in de regen stop ik niet zo graag.
Maar toch, zie je dan plots een Gletsjer opduiken in je ooghoek, dus moto even aan de kant voor een fotoke



Vandaag ook 3 overzetbootjes genomen.
De eerste kwam ik aan en daar stond de Duitser van gisteren weer, even een babbeltje over het weer, en over Moto botten. Hij droeg van die overtreklaarzen omdat hij anders natte voeten had, en hij haatte die dingen. Hij vroeg me wat ik droeg? en of ik natte voeten had.
Ik heb de Daytona's gtx, nog geen druppel binnen en toch ook al enkele keren stevige regen gehad.
Hij wist direct wat hij ging bestellen als hij thuis was.

Een beetje later kwamen die 2 van de Camping er ook aan.


Op de eerste ferry moesten we ong 1hr wachten, in de regen.
Na de overtocht van 15min 25km mooie weg met 4 moto's achter elkaar naar de volgende Ferry.
En dan kom je daar aan, en zou je denken dat die bootjes mooi op elkaar aansluiten........................ NEE Dus................ weer 1,5hr wachten, juist ja in de regen.
Hier was gelukkig een Toeristkiosk, die open was, droog en Koffie had.
Dus viel het wachten nog een beetje mee. Toen de juffrouw van de ticketjes begon rond te gaan was het gelukkig over met regenen.
En rond 13hr konden we dan op de 2 overzet van de dag. 1hr en 20min varen.
Op deze ferry zijn we vandaag terug de poolcirkel over gestoken, met dank aan de kapitein om ons daarop attent te maken.


Vervolgens weer op weg naar ferry nr 3, we waren benieuwd............ wachttijd deze keer gelukkig maar 15min. Deze ferry was vandaag trouwens de enige waar we onze moto moesten vastleggen.
Precies of hij zou gaan lopen ;-)


Ergens onderweg

Oh ja dat was ik nog vergeten, na m'n vertrek deze morgen kwam ik nog werken tegen in een Tunnel van 7km. We moesten wachten, weeral, tot er een voorrij wagen kwam om ons in konvooi door te tunnel te leiden.
Deze man deed teken naar mij dat ik direct achter hem mocht volgen.

Ok ik dus de flikkerlichten wagen achterna, en achter mij ne camion of 6 en wa auto's en mobilhomes. Ik keek af en toe eens naast de wagen om te zien waar de werken waren, en na km 5 begon er veel mist in de tunnel te hangen............ raar dacht ik, mist in de tunnel ???
En even verder ging dan de flikkerlichtauto naar het linkse vak, ik mee, en toen kreeg ik een douche over me heen, want blijkbaar maken ze af en toe de tunnels proper met een sproeiwagen, die met hoge druk de plafond en wanden van de tunnel proper maakt.

Leuk is anders met de moto.

Ik hoop dat dit filmpje gelukt is, maar kan dat nu niet laten zien. ( ik ga eraan proberen te denken om dit hier later bij te plaatsen.)

Terug naar de ferry dus, na de 3de was het terug volledig droog en reste mij nog een 65km tot Mosjoen. Ondertussen was het al ruim 17hr geworden.
Eerst naar de REMA 1000 voor eten en ontbijt voor morgen, net voor Mosjoen, en dan een Camping met Hytter zoeken. Die vond ik net na Mosjoen. 2km verder. Met aan de overkant van de straat ne REMA 1000 ;-)

Ik sta nu op de Camping in Mosjoen weer netjes voor m'n Hutje met de Moto.
Ook vandaag weer Wifi, maar ben om dit te schrijven en te uploaden naast de receptie gaan zitten, want in m'n hut is het signaal zwak, en hier vollenbak.



Vandaag nog een wandelingske doen tot in het dorp en dan morgen richting Trondheim.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten