vrijdag 24 juni 2016

Dag 19 naar de Preikestolen


Vandaag op weg naar de Preikestolen.

GPS opgezet met de kortste weg naar de Preikestolen en dat blijken er 560km te zijn, een lange rit dus vandaag ;-) alhoewel, ik heb er al langere gehad de afgelopen weken.
Om half 9 na een schitterend ontbijt deze ochtend op weg naar.

De gps stuurde me al snel naar nationale touristen route 13, en vermits ik hier in het Hooggebergte van Noorwegen zit gaat het al snel over mooie bochtige wegen naast de fjorden en bergmeren, alsook over en langs de bergen en dalen.

Wat moet ne motard nu nog meer hebben??? Goed weer dus.
Deze ochtend bewolkt 15gr en het weerbericht voorspelde vanaf de middag niet veel goeds.
Jammer, maar we moeten voort. Tot een uur of 12 bleef het droog en kwam dit allemaal voorbij.




Een bergmeertje met nog wat ijs op. Hoogte 1000mt


En een watervalleke naast de haarspeldbocht.

Na deze foto kwam er ook veel water van boven maar dan niet meer via een waterval of bergrivier maar wel uit de hemelsluizen.
En daarom niet teveel foto's meer genomen deze namiddag.


een rond punt in de tunnel

nog een watervalleke


Wachten op de ferry in de regen


op de ferry

Na deze boot moest ik nog 50km en de laatste 20 stopte het met regenen. Alles hangt te drogen in de badkamer momenteel.

Momenteel zit ik opnieuw in een hotel, ik had geen zin in een hutje na de regen, op 15km van de Preikstolen.
Morgen vroeg na het ontbijt een wandelinkske naar boven doen, en daarna duw ik op het knopje naar huis.

Bij aankomst aan het hotel hier zag ik dat er ondertussen al 8000km op de dagteller staan.
Straks eens kijken hoe ik het snelst thuis geraak.

Tot morgen ergens onderweg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten