zondag 26 juni 2016

Dag 20 Preikestolen



Vandaag was het dan zover, een wandelingske naar de Preikestolen oftewel The Pulpitt Rock.

Na een stevig ontbijt in m'n hotel een ritje van 20km naar de parking.
Moto op de motoparking, omgekleed en dan kon ik vertrekken naar boven.
Volg de massa was het makkelijkst, maar er staan ook bordjes en rotsen met een grote rode T op.



Dit is zowat het schema van de wandeling.




Het wandelpad naar boven ziet er onderweg zo uit ;-) Goede schoenen zijn aan te raden.


En dan ben je bijna boven.



En dan met de voetjes over de rand poseren voor een fotoke.
Kwas niet alleen daar boven zoals je kan zien.

En dan na een 20 min boven wat rondgekeken te hebben, terug naar beneden.

Als ik een beetje geluk had kon ik de Boot naar Hirthals nog halen.
Uiteindelijk was ik rond 12 klaar om te vertrekken naar Kristiansand.

Dit was mijn laatste dag in Noorwegen, alles gedaan wat ik wilde doen hier, en heb een mooie vakantie achter de rug. Nog een ritje van een goei 3hr en dan stond ik op de kade van de Ferry



En de moto staat vastgeriemd helemaal achteraan op de Boot.
Een vaart van 3.45hr brengt me naar Hirthals in Denemarken.

Tegen 20hr was ik op Deense bodem en heb nog tot ongeveer 22hr doorgereden tot Aalhus waar ik nog een hotel had geboekt, zodat ik morgen uitgerust de terugreis kan aanvatten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten